こちらに共通ヘッダが追加されます。

同志社大学学術リポジトリ

English

このアイテムのアクセス数:1042020-04-07 04:12 集計

この文献の参照には次のURLをご利用ください : http://doi.org/10.14988/pa.2017.0000007735

閲覧可能ファイル  

※PDFが開かない場合は、IE以外のブラウザで閲覧してください。

ファイル フォーマット サイズ 閲覧数 説明
034057020001 pdf  116. KB  77

論文情報


データ種別:研究紀要論文

RefWorksRefWorks出力

メタデータID 8462
JaLC DOI 10.14988/pa.2017.0000007735
タイトル Effect of Cultural Influence on Expansion of Market: Empirical Evaluation of Economic Benefits of Cultural Social Infrastructure
著者 八木, 匡
著者(ヨミ) ヤギ, タダシ
著者(その他) Yagi, Tadashi
所属 同志社大学経済学部教授
刊行物名 經濟學論叢
Keizaigaku-Ronso (The Doshisha University economic review)
57
2
開始ページ 1
終了ページ 27
刊行年月日 2005-09-20
内容記述 Confronted with this drastic change in economic environment, companies and governments in developed countries are forced to seek a new industry model. Price competition is not an effective strategy, and the effective utilization of cultural element in creating market is gaining its importance. In this paper, we estimate the effects of the expansion of cultural influence on the demand for products empirically, and examine an effective method for expanding cultural influence. This analysis provides us with some evidence for the way cultural resources work as a source of economic growth.
主題 cultural influence
economic growth
market creation
conjoint analysis
cultural exchange program
日本十進分類法 331
本文言語 English (英語)
カテゴリ 經濟學論叢
掲載刊行物所蔵情報へのリンク https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00957563/?lang=0